Japp, det gick ju inte så bra att inte vara medlem på Facebook längre.
Jag som gick ur Facebook med en massa energi och var verkligen peppad på att inte vara där längre.
Hur länge fungerade det?
Två dagar?
Ja, ungefär så länge kunde jag vara utan Facebook, sedan kom det en sorts konstig känsla krypande inom mig som gjorde dett jag gick med igen.
På den korta tid som jag var med nu senaste gången, hann jag skriva om en händelse i min blogg, som trilskade igång en hat-sida mot mig.
Jag har ingen aning om vem som skapade den här sidan, vet bara att det var en sida som gick ut på att hata mig, skirva inlägg på hur mycket man störde sig på mig.
De hade tagit en bild på mig och satt ett kryss över min bild.

På sätt och vis var jag både glad och rädd när jag såg detta.
Glad på det sätt att jag tycker det är lite av en ära att någon lägger ner tid och energi på att skapa något i min ära, även om man kan säga att det var en bakvänd ära, så var det ju ändå så att den här personen väljer att lägga ner tid av sitt liv på mig.
Sedan kom rädslan,....rädslan att jag ska råka illa ut.. eller att min fru eller före detta fru ska råka illl ut, på grund av något jag har gjort.
Nej, det kändes verkligen inte bra.

Så vad jag medlem i ett dygn på Facebook, sedan kände jag att detta var inget för mig.
Min förhoppning är nu att jag inte ska gå med i Facebook igen, utan att jag ska lyckas hålla mig borta från det.
Jag märker ju att det blir en social stress för mig, att vilja synas med mer.
Nu när jag inte är med på Facebook, känner jag själv hur jag ägnar mina tankar och tid åt saker som är mer mig själv, jag sitter och tittar på TV i timmar, jag läser en bok.... vilket jag inte gjort på många år.
Min relation till min dotter känns bättre och det är en massa plus med att jag inte är med på Facebook längre, nu gäller det för mig att jag tänker på allt det bra jag känner just nu när jag får nästa våg av att vilja gå med på Facebook igen.
En del av mig säger att jag borde skriva en lista med allt det positva jag känner just nu, men sedan vet jag med mig själv att jag kommer inte läsa den sedan ändå.... OM jag nu får lust att gå med på Facebook igen.
Men vi får se hur det går med det hela...
Just nu är jag inte med på Facebook och jag har fått tankar om  att fortsätta att blogga, även om jag inte lägger upp länkar till min blogg på Facebook.
För blogga är något av det jag tycker är skoj och jag är bra på att skriva.
Så jag komer fortsätta att blogga och skriva ned mina tankar.

Kommentera

Publiceras ej