Jag tog ju beslutat att gå ur Facebook igår.
Det kändes helt rätt och jag hade en massa positiv energi inom mig, som fick mig att göra detta.
När jag gick ur Facebook, letade upp den länk som gör att man stänger ner sitt konto och inte bara inaktiverar det, så hade jag enbart fokus på hur befriande det skulle bli för mig att inte ha Facebook längre.
Även om det inte är en uttalad drog, vet jag att Facebook fungerar lite som en drog för väldigt många personer.
Jag var en av dem som drogade mig med Facebook.
Det enda som får mig att tveka lite....var det att jag hade en sida med över 3000 följare.
Jag har varit med i TV, radio och olika tidningar om mig och min sida på Facebook.
Som jag bara satte punkt för igår.
Samtidigt som det har varit väldigt roligt och givande för mig, var det även en stress som fick mig att må dåligt.
Min jakt i att prestera, roa folk och vara den där snälla och gulliga mannen... det var jobbigr.
Jag kllarade inte av det.
Visst, nu kan man tycka att dete var ju lite väl drastiskt att gå ur Facebook, jag kunde ju ta en paus bara.
Men, nej.... jag kände att det hade inte fungerat för mig.
Har jag Facebook, så loggar jag in och är aktiv... och då är jag där och mår bara sämre och sämre.
Så detta var helt rätt beslut för mig.

Men jag får ju erkänna att även om jag vet att det var rätt beslut att gå ur Facebook, så har det blivit ett tomrum i mitt liv. Jag brukade ju sitta flera timmmar varje dag vid Facebook.
Nu har jag en massa tid som jag kan lägga på saker som enbart får mig att må bra istället.
Jag känner ingen press på mig själv att alltid prestera, vara rolig och så vidare.
Det känns helt underbart!!
Faceboook, gå isär, göra slut, kärlek, relationer, skilsmässa, ändra liv,

2 kommentarer

Carolina Thoor

25 Jan 2015 01:09

Åh tack för komplimangen, men det är inte min dotter utan min brorsdotter. Men jag har tagit hand om henne som min egen, så har blivit ett lite starkare band mellan oss två, så det är en väldigt fin komplimang :D

Carin

26 Jan 2015 21:36

Får se om du klarar dig att inte logga in igen, det är ju så lätt att gå med igen. Jag har försökt att gå ur facebook ett par ggr men det är svårt.

Kommentera

Publiceras ej